måndag 14 mars 2011

Datum..

När jag kom hem ifrån jobbet, så hade jag fått ett brev från kvinnorkliniken i Västerås.. Nu har jag äntligen fått datum för min planerade kejsarsnitt.. Och det blir den 26/4 och är en Tisdag.. Blir inskriven på förlossningen kl 7.00 på morgon...

Har nu fixat barnvakt åt André och Hampus när jag ska in på förlossningen.. Skönt att vara i tid med sånt.. Hampus ska vara hos farfar, för han måste till skolan då, och lilla André ska vara hos mormor och morfar..

Om det går som det ska så åker jag hem dagen efter kejsarsnittet.. Vill inte ligga kvar på sjukhuset, om jag inte måste så klart..

Idag har varit ute gått 2,15 timme idag.. Gick en 1,5 timme i morse och 45 minuter när jag kom hem ifrån jobbet, så jag känner mig lite seg i kroppen nu , ont i hela kroppen...

I morgon jobbar lång pass i,, sen är man ledig onsdag och torsdag och jag hoppas verkligen att det fint väder ut då... Så man kan gå ut på en promenad då..

1 kommentar:

  1. Hej! Jag är också gravid med mitt 3:e bar och det kanske blir planerat snitt för mig med denna gången, de andra 2 har jag fött vaginalt.
    Har så mkt funderingar och frågor ang snitt för visst har du gjort det tidigare? Hamnar man på uppvaket efter ett planerat snitt? Får pappan och beisen följa med dit? Hade du mkt, mkt ont efter snittet? Tog det tid innan du kunde upp och gå efter det? Kommer amningen igång som den ska efter ett snitt?
    Skönt att du fått ett datum nu. Blev det 2 veckor innan beräknat? Ha det gott

    SvaraRadera