tisdag 20 mars 2012

Veckan träning...

Kommer blir mycket träning denna veckan, beror lite på att jag har fotbollsmatch i Avesta på Söndag..

Veckans träning kommer se ut:::

Måndag... Ett lätt styrkepass på Arena..
Tisdag....... Löpning 8 km eller mer, ska jag försöka göra..
Onsdag....... Fotbollsträning i Söderbärke
Torsdag..... Hårt styrkepass på Arena
Fredag..... Styrkepass på Arena
Lördag... .. Fotbollsträning och styrkepass på Arena
Söndag...... Fotbollsmatch..


När jag börjar ett styrkepass, så börjar alltid värme upp med att cykla eller springa lätt i 10 minuter, så man blir varm i kroppen.. För att minska skaderisken när man börjar med styrkepasset..

Och jag börjar alltid med lätt vikter för att varma upp dom musklerna och öka vikterna hela tiden, det är bra för minska skaderisken

Efter ett styrkepass , så gör jag ett konditionspass på 30-45 minuter det vara att cykla eller springa i ganska högt tempo . Det är bra för förbränningen , man ökar förbränningen efteråt när man gör så.. Men efter en träning så ska man så fort som möjligt äta något som protein för musklerna ska byggas upp igen så fort som möjligt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar